Hírek

Mondjunk nemet a v√°ls√°gra!

Mondjunk nemet a v√°ls√°gra!

 

Ne a v√°ls√°gr√≥l besz√©lj√ľnk vend√©geinkkel!

A tavalyi √©v v√©g√©tŇĎl a m√©diumok vezetŇĎ t√©m√°ja a v√°ls√°g. Minden√ľtt feltŇĪnik: a nyomtatott sajt√≥ban, a h√≠rad√≥ban, a h√°tt√©rmŇĪsorokban, √ļjabb keletŇĪ c√©ges szlogenekben‚Ķ M√©g a rekl√°mok is erre hivatkozva igyekeznek √ļjabb p√©nzeket kicsalni a fogyaszt√≥k p√©nzt√°rc√°j√°b√≥l.
Nem kellene folyton errŇĎl besz√©lni! A kialakult gazdas√°gi helyzet an√©lk√ľl is √©ppen el√©gg√© megnehez√≠ti mindenkinek az √©let√©t.
Egy kozmetikai szalon az a hely, ahov√° az emberek h√©tk√∂znapi gondjaikat felejteni, felfriss√ľlni, kikapcsol√≥dni, ellazulni j√°rnak. A v√°gyaikat, az √°lmaikat keresik n√°lunk. Ez√©rt szalonunk maradjon meg sz√°mukra a b√©ke szigete! Term√©szetesen mindennapi √©let√ľk val√≥s√°g√°t nem v√°ltoztathatjuk meg, nem oldhatjuk meg a probl√©m√°ikat. De adhatunk nekik egy kis enyh√ľl√©st, nyugalmat, √∂r√∂met a kezel√©seinkkel. Ne a v√°ls√°gr√≥l besz√©lgess√ľnk √ľgyfeleinkkel!

Spóroljon a vendég, de maradjon az ár!

F√°b√≥l vaskarik√°nak l√°tszik ez a c√©lkitŇĪz√©s, pedig van r√° m√≥d‚Ķ L√°ssuk, hogyan! V√°ls√°g idej√©n sok c√©g cs√∂kkenti a term√©kei, szolg√°ltat√°sai √°r√°t. √ögy gondolj√°k, ez csalogat√≥ lesz azok sz√°m√°ra, akik egy√©ni kiad√°saikat szeretn√©k racionaliz√°lni, √©s ahol csak lehet, igyekeznek megsp√≥rolni egy kis p√©nzt. Arra sz√°m√≠tanak, hogy az alacsonyabb √°r√ļ term√©kbŇĎl t√∂bben v√°s√°rolnak majd, √≠gy az √°rengedm√©ny miatti bev√©telkies√©st p√≥tolja az elad√°sok sz√°m√°nak megugr√°sa. Logikusnak l√°tszik a gondolatmenet, de sajnos az esetek t√∂bbs√©g√©ben m√©gsem mŇĪk√∂dik a dolog. K√©t okb√≥l:
‚ÄĘ ElŇĎsz√∂r is az√©rt, mert az √°rengedm√©ny ellen√©re a v√°s√°rl√≥k sz√°m√°nak n√∂veked√©se t√∂bbnyire alatta marad a v√°rakoz√°soknak.
‚ÄĘ M√°sodszor pedig az√©rt, mert az √°r lejjebb enged√©s√©re a konkurencia is azonnal felfi gyel, √©s reag√°l is: m√©gpedig √ļgy, hogy al√°k√≠n√°l az engedm√©nyes √°rnak. Ha tartani akarja mag√°t valaki az elind√≠tott marketingkamp√°ny√°hoz, k√©nytelen belemenni a j√°t√©kba, √©s tov√°bb cs√∂kkenteni az √°rat, hogy m√©gis az √∂v√© legyen a vonz√≥bb a v√°s√°rl√≥ sz√°m√°ra. Ez az √°rh√°bor√ļ azt√°n nagyon vesz√©lyes folyamatokat ind√≠t el, amelyekbe sok c√©g belebukhat v√©g√ľl.
Milyen eszk√∂z√∂k √°llnak rendelkez√©s√ľnkre, hogy megtakar√≠tsunk egy kis p√©nzt √ľgyfeleinknek, de m√©gse ess√ľnk az √°rcs√∂kkent√©s csapd√°j√°ba?
Vegy√ľnk egy p√©ld√°t! Adott mondjuk egy arc√°pol√≥ kr√©m, amely nagyon nehezen fogy, mert √°ra 20%-kal magasabb a t√∂bbi term√©k √°tlagos √°r√°hoz k√©pest. Hogyan tehetn√©nk vonz√≥v√° az erre a term√©kre vonatkoz√≥ aj√°nlatunkat an√©lk√ľl, hogy cs√∂kkenten√©nk az √°r√°t? Ez nem k√∂nnyŇĪ dolog, de nem is lehetetlen! Olyan √©rveket kell tal√°lnunk, amelyek alkalmasak arra, hogy megv√°ltoztass√°k a v√°s√°rl√≥kban a ‚Äědr√°ga term√©krŇĎl‚ÄĚ kialakult k√©pet. Mi lehetne ez az √©rv? P√©ld√°ul ez: ‚ÄěA term√©k egyedi adagol√≥ rendszer√©vel mindig pontosan annyi kr√©met lehet kinyomni, amennyire egyszeri alkalommal sz√ľks√©g van. √ćgy elker√ľlhetj√ľk, hogy k√°rba vesszen a felesleg. V√©ge a pocs√©kol√°snak! A kr√©m √∂sszetevŇĎi k√∂z√∂tt pedig megtal√°lhat√≥ minden, ami garant√°lja a bŇĎr t√∂k√©letes sz√©ps√©g√©t. Ha ezt haszn√°lja valaki, nincs sz√ľks√©ge tov√°bbi kr√©mekre.‚ÄĚ Az √©rvel√©s mindk√©t r√©sze l√©nyeg√©ben fel√©r egy-egy √°rcs√∂kkent√©ssel, hiszen mind a prec√≠z adagol√°s, mint az egy√©b kr√©mek sz√ľks√©gtelenn√© v√°l√°sa megtakar√≠t√°st jelent a v√°s√°rl√≥nak. R√°ad√°sul an√©lk√ľl, hogy cs√∂kkentett√ľk volna az elad√°si √°rat.

SzerzŇĎ:
Arnaud WALLETON
az √©rt√©kes√≠t√©s √©s marketing tan√°ra, szalonok √©s sp√°k √ľzletvezet√©si szaktan√°csad√≥ja

Kelemen Gréta

"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gr√©ta-t, de a legfontosabb k√©t dolog, amit tudni kell, hogy az optimista √©s prec√≠z, term√©szetesen bar√°ts√°gos, szeml√©lŇĎdŇĎ √©s racion√°lis, de kisebb d√≥zisokban, √©s gyakran elk√©nyeztetik a nem √©rz√©ketlen szok√°sok is.

Az optimizmusa azonban, ami√©rt gyakran im√°dj√°k. A bar√°tok gyakran sz√°m√≠tanak r√≥la √©s romantikus term√©szet√ľkre a sz√ľks√©g idej√©n.

Persze senki sem t√∂k√©letes, √©s Bogd√°nnak sz√°mos hib√°ja van. A tisztess√©g √©s az instabilit√°s hajlamos az √ļton j√°rni, b√°r ink√°bb szem√©lyes szinten, mint m√°sok sz√°m√°ra.

Szerencs√©re a pontoss√°ga √°ltal√°ban ott van, hogy enyh√≠tse a f√ļj√°sokat."

Még szintén kedvelheted...

Vélemény, hozzászólás?

Az email c√≠met nem tessz√ľk k√∂zz√©. A k√∂telezŇĎ mezŇĎket * karakterrel jel√∂lt√ľk